Subaru Solterra i Uncharted: Safe, Tough, Fun… i Power

Subaru prezentuje nowe modele. Są bezpieczne i wytrzymałe, jak przystało na tę markę, ale poza tym oferują też mnóstwo frajdy z jazdy i zapewniają rewelacyjne osiągi. Sprawdź, jak marka z Plejadami w logo zachowuje swoje DNA w nowych czasach.
Zacznijmy od szybkiej lekcji angielskiego. Najważniejsze słowa, którymi można określić gamę samochodów Subaru to „Safe, Tough i Fun”. „Safe” oznacza bezpieczny. Auta z Plejadami w logo są takie pod każdym względem: chodzi zarówno o bezpieczeństwo bierne, czyli o ochronę kierowcy, pasażerów i ewentualnych pieszych w momencie, w którym sprawy idą źle i dochodzi do zderzenia, a także o bezpieczeństwo czynne, czyli zapobieganie wypadkom. Subaru są wyposażone w najnowocześniejsze systemy EyeSight, wspomagające kierowcę i interweniujące w razie potrzeby, np. funkcja przedkolizyjnego hamowania awaryjnego. Poza tym, doskonałe właściwości jezdne i skuteczny napęd na wszystkie koła sprawia, że Subaru są stabilne i precyzyjne w prowadzeniu niezależnie od warunków, pogody i nawierzchni.
Dowiedz się więcej o elektrycznych Subaru na EV.subaru.pl



„Tough” oznacza „mocny, twardy”. Subaru są wytrzymałe. Chodzi o wytrzymałość na warunki, wyboje, teren czy pogodę, a także o trwałość wnętrza. Jest gotowe na wszystkie twoje pasje: rowery, narty czy pływanie na desce. „Fun” to zabawa i radość. Przyjemność z jazdy na zakrętach za sprawą świetnie zestrojonego zawieszenia, zabawa na luźnych nawierzchniach dzięki napędowi, precyzyjny układ kierowniczy, a do tego komfort… jazda Subaru jest źródłem szerokich uśmiechów na twarzach kierowców. To nie ulega wątpliwości.
Poznaj nowe modele Subaru: elektryczne.subaru.pl
Dodajmy do tego „Power”, czyli moc

Wielka moc i sportowe osiągi: oto, co charakteryzowało najsłynniejsze Subaru sprzed lat (pamiętne WRX STI…). Dziś silniki o parametrach, które robią wielkie wrażenie, powracają – tyle że w nieco innym wydaniu. Wszystko za sprawą najnowszych modeli. Subaru przyspiesza europejską elektryfikację i robi to dwutorowo: Solterra staje się technologiczną wizytówką marki, a Uncharted – uniwersalnym modelem na każdą drogę. Na przełomie roku do tej pary dołączy E-Outback, domykając pierwszy etap ofensywy BEV w Europie.
Zobacz więcej: Lista dealerów Subaru w Polsce | Samochody Subaru dostępne od ręki
Solterra: elektryczny prestiż Subaru
Solterra wraca na scenę jako samochód z większymi ambicjami i lepszy pod każdym względem. Jest cichszy, szybszy i bardziej komfortowy, a jednocześnie bardziej terenowy. Nowa wersja oferuje do 532 km zasięgu dzięki akumulatorowi magazynującemu 73,1 kWh, ładuje się od 10 do 80% w 28 minut, a opcjonalna ładowarka pokładowa AC o mocy 22 kW skraca nocne „tankowanie” do niespełna czterech godzin. Napęd wytwarza teraz 338 KM (o 120 KM więcej niż dotychczas – pamiętajmy o słowie „Power” …), auto przyspiesza do setki w 5,1 sekund, ale najważniejsze jest to, jak te liczby przekładają się na sposób prowadzenia: predykcyjne zarządzanie napędem AWD czyta zamiary kierowcy i rozdziela moment oraz rekuperację między osiami, stabilizując auto już na wejściu w zakręt.

Na śliskiej nawierzchni i w lekkim terenie pomaga wiodący w klasie, iście terenowy prześwit 210 mm oraz system X-MODE z funkcjami Grip Control i Hill Descent Control. Użyteczność rośnie dzięki uciągowi do 1500 kg. W kabinie zastosowano skuteczniejsze wygłuszenia (szyby akustyczne, a także dodatkowe materiały w strukturze nadwozia), co słychać (a raczej: nie słychać…) zarówno na ekspresówce, jak i na betonowych łącznikach na trasie. Nowy, 14-calowy ekran upraszcza obsługę, a systemy Subaru Safety Sense (m.in. Pre-Collision Braking, Lane Tracing Assist, Multi-View/Under-View) realnie podnoszą świadomość sytuacyjną. W końcu pamiętajmy o słowie „Safe”. Efekt? Solterra to jeden z najbardziej prestiżowych Subaru w gamie: przestronna, wygodna, nowoczesna i bardzo pasująca do charakteru marki. Bezbłędnie łączy technikę z pewnością prowadzenia.



Uncharted: elektryczna frajda na trzy sposoby
Uncharted to nowy, kompaktowy SUV z napędem elektrycznym, który w czasie jazdy pokazuje swoje trzy twarze: na drodze jest zwinniejszy niż sugerują gabaryty, w terenie korzysta z wynoszącego 211 mm prześwitu, kamer pod autem i dopracowanego X-MODE, a na torze (tak, tam też się nadaje!) zaskakuje stabilnością i powtarzalnością przy hamowaniach rekuperacyjnych. Do wyboru są trzy warianty. Wersja AWD z dwoma silnikami oferuje 338 KM, sprint do 100 km/h zajmuje 5,0 s, a zasięg to nawet 525 km. Odmiana FWD Long Range łączy jeden silnik z dużym akumulatorem 77,0 kWh, zapewniając 221 KM i do 600 km na jednym ładowaniu.
Poznaj nowe modele Subaru: elektryczne.subaru.pl

Bazowa wersja FWD (mniejszy akumulator 57,7 kWh i moc 166 KM) odpowiada na potrzeby kierowców szukających niższego tzw. kosztu wejścia, zachowując np. tę samą przestronność, funkcjonalność i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Będzie to też odmiana najbardziej pasująca do miejskiej jazdy. Wszystkie warianty obsługują szybkie ładowanie 10–80 procent w ok. 30 min (także na mrozie!) oraz mają w standardzie ładowarkę pokładową AC o mocy 22 kW.



Za sposób, w jaki Uncharted się prowadzi, odpowiada sztywniejsza e-Subaru Global Platform z integralną osłoną akumulatora i nisko położonym środkiem ciężkości. Tryb POWER wzmacnia tylny napęd (w AWD), co czuć przy wyjściach z łuków; pięć poziomów rekuperacji pozwala dopasować charakter auta od płynnej jazdy, bez konieczności wciskania lewego pedału, po bardziej klasyczne wyczucie hamulca. Wnętrze jest praktyczne i nowoczesne: pozioma konstrukcja deski, duży ekran, dwie ładowarki indukcyjne i sensownie rozmieszczone schowki. Na zdjęciach z toru, z asfaltu i z bezdroży widać, że to naprawdę auto do wszystkiego – z akcentem na doskonałą zabawę.

Jedna filozofia, różne role
W obu modelach widać to samo DNA Subaru: bezpieczeństwo (pakiet systemów i mocna konstrukcja), twardość w sensie odporności i możliwości poza asfaltem oraz frajda z prowadzenia. „Power”, nie jest pustym hasłem – przyspieszenie do setki rzędu pięciu sekund i zrównoważone zachowanie w zakrętach, mogą zmienić to, jak postrzegasz auta elektryczne. Da się je pokochać!
Poznaj nowe modele Subaru: elektryczne.subaru.pl

Na przełomie roku do duetu dołączy E-Outback, a europejski plan Subaru, czyli trzy nowe elektryki do 2026 roku i cztery kolejne, do 2028 roku wejdzie w kolejną fazę. Jeżeli właśnie tak mają wyglądać „elektryczne Subaru”, to kierunek jest czytelny: zalety pozostają, zyskujemy więcej mocy, a marka nie idzie na żadne kompromisy!
Zobacz nowe modele:
Subaru Crosstrek | Subaru Forester | Subaru Outback | Subaru Solterra
