Subaru Solterra – samochód, który podąża za twoimi pasjami

Po czym poznać, że samochód został stworzony przez ludzi, którzy znają się na rzeczy? Wsiadasz za kierownicę i wszystko jest pod ręką. Podjeżdżasz pod krawężnik lub pokonujesz głębokie koleiny, a spod podwozia dobiega jedynie cisza. Subaru Solterra ma komplet zalet, dzięki którym z łatwością nadąży za twoim życiem i twoimi pasjami.
Subaru Solterra to jeden z najbardziej wszechstronnych modeli w gamie Subaru. SUV, który z dumą nosi logo Plejad ma uniwersalność wpisaną w geny, dzięki czemu tak samo dobrze odnajdzie się w garażu ceniącej ciszę i komfort rodziny, jak i na podjeździe głodnego wrażeń miłośnika górskich biegów wytrzymałościowych.

Jak na Subaru przystało, Solterra pielęgnuje też w kierowcy żyłkę sportowca. Nie chodzi o wciskające w fotel przyspieszenie, choć z wynikiem 6,9 s do setki ten SUV ma powody do dumy. Kluczowe są tu wzorowe wyważenie, nisko umieszczony środek ciężkości i precyzyjne prowadzenie będące zasługą dopracowanego układu jezdnego. Czym jeszcze zaskakuje i jakie są mocne strony SUV-a?
Zobacz więcej: Lista dealerów Subaru w Polsce | Samochody Subaru dostępne od ręki

Subaru Solterra zaskakuje na wielu płaszczyznach
Model, które nazwa oznacza dosłownie „słońce i ziemia”, został opracowany wedle prawideł, które doskonale sprawdzają się w klasie SUV-ów. Duży rozstaw osi, długość większa od kompaktowego SUV-a, stały napęd na wszystkie koła i bogate wyposażenie w standardzie. Długie na 4690 mm nadwozie skrywa przestronną kabinę z płaską podłogą.
Przestrzeń między osiami (rozstaw to 2850 mm) dobrze zaaranżowano, a oprócz nowoczesnej deski rozdzielczej i wysokiej jakości materiałów wykończeniowych znajdziemy tu mnóstwo schowków. Obsługa jest wygodna, bo nie szczędzono tu fizycznych przycisków i dedykowanych konkretnym funkcjom guzików. Jak na Subaru przystało, ergonomia jest wzorowa.



Rodzinny SUV potrafi zaskoczyć jeszcze nim ruszymy w trasę. To na drodze ujawniają się jednak kluczowe zalety modelu…
Dlaczego Subaru Solterra zasługuje na kultowy znaczek?
Solterra gwarantuje wrażenia z jazdy, które zadowolą najbardziej wybrednych kierowców. Środek ciężkości umieszczony jest tak blisko podłoża, jak to tylko możliwe, dzięki czemu samochód nie przechyla się w zakrętach i w szybkich łukach jedzie jak po szynach. Od asfaltu, szutru, śniegu czy lodu stale odpycha się wszystkimi czterema kołami – w gamie nie występuje zbędna wersja z napędem na jedną oś. Wartość 218 KM nie zdradza całego potencjału – o tym, jaki zapał do przyspieszania ma Solterra nieco więcej mówi moment obrotowy 337 Nm dostępny w pełnym zakresie obrotów.

Kierowcy, wybierający Subaru, są jednak znani z tego, że swoimi samochodami regularnie odwiedzają również ścieżki z dala od asfaltu. Do głosu dochodzą wówczas również inne walory – 21-centymetrowy prześwit, system X-MODE z dodatkową funkcją Grip Control, przyzwoita zwrotność i ponownie – nisko położony środek ciężkości. Można śmiało powiedzieć, że Subaru Solterra w terenie potrafi znacznie więcej niż konkurenci.

Wyjątkowe zdolności Solterry potwierdzili już dziennikarze z całego świata, tysiące kierowców oraz… kierowcy rajdowi. Warto w tym momencie oddać głos Wojtkowi Chuchale – opis jego wrażeń zza kierownicy Subaru znajdziecie w tym tekście.
Subaru Solterra to dyskretne możliwości

Choć SUV Subaru „popisuje się” drogowymi kompetencjami i zachwyca za każdym razem, gdy mijamy znak „droga kręta”, jego zestrojenie jak w każdym drogowym samochodzie, jest wynikiem pewnego kompromisu. Zadowoleni powinni być z niego również ci, którzy doceniają spokój, komfort i ciszę. Przyspieszanie odbywa się zniewalająco płynnie i towarzyszy mu jedynie bardzo subtelny odgłos napędu. Kabina jest odizolowana od niepożądanych dźwięków, a podmuchy wiatru czy szum z kół zostały starannie wyciszone. Zawieszenie pracuje harmonijnie i pozwala pokonywać drogi trzeciej kategorii nie tylko pewnie, ale i komfortowo. Czasami aż trudno uwierzyć, że to ten sam samochód, który jeszcze kilka kilometrów wcześniej zachwycał sprężystością zawieszenia i dynamicznymi właściwościami na górskich serpentynach.



Podróżowanie dodatkowo umila kompletne wyposażenie. Jakie elementy należą do standardu w każdej wersji Solterry? Na pokładzie znajdziemy m.in. 7-calowy zestaw cyfrowych wskaźników, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego, podgrzewane fotele przednie, LED-owe reflektory czy wygodny system bezkluczykowego dostępu. Samochód w bazowej wersji Comfort wyjeżdża z salonu na 18-calowych felgach aluminiowych, a przyciemniane szyby tylne to dodatek tak stylowy jak i praktyczny w ciepłe, letnie dni. Bez dopłaty w Solterze możemy liczyć też na cały zestaw systemów, m.in. Safety Sense, X-MODE, a także kamer o polu widzenia 360 stopni, które ułatwią manewrowanie na parkingu pod sklepem, jak i na wąskiej, kamienistej ścieżce w górach.

Jakość made in Japan. Co gwarantuje Subaru?
To jeszcze nie koniec. Subaru doskonale wie, że osiągami, terenowymi zdolnościami czy praktycznymi walorami najlepiej delektować się ze spokojem ducha, dlatego polski importer marki wprowadził w 2024 roku program 8-letniej ochrony Subaru Safe8. To dodatkowa, seryjna gwarancja, która zakresem nie odbiega od tej oferowanej przez producenta, a pojazd w jej ramach jest obsługiwany w ASO i z wykorzystaniem oryginalnych części. Gwarancja na 8 lat zaczyna obowiązywać po upływie standardowej 3-letniej ochrony, a wszystko dzieje się automatycznie – uruchomienie takiej ochrony nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi obowiązkami. To się nazywa wygoda!



Subaru Solterra oznacza spokój ducha dla kierowcy, jeśli weźmiemy również pod uwagę rodzaj napędu pracującego pod nadwoziem. Rzadsze wymiany elementów układu hamulcowego, brak konieczności wymiany oleju silnikowego, mniejsza liczba podzespołów i kosztownych elementów układu napędowego… Zaraz, czy wspomnieliśmy już, że Solterra to samochód napędzany energią elektryczną? W tym tekście taka wzmianka nieprzypadkowo pojawia się dopiero teraz. Zalety SUV-a wynikają częściowo z zastosowania elektrycznego napędu, ale są przy tym w 100% zgodne z DNA marki. Rodzinny SUV Subaru jest przede wszystkim dobrym samochodem, a dopiero później dobrym samochodem elektrycznym.

Co więcej, zaprezentowany niedawno w Stanach Zjednoczonych model po face liftingu podnosi poprzeczkę w kwestii zasięgu, szybkości ładowania i kluczowych parametrów napędu. Wystarczy wspomnieć, że moc silników na amerykańskim rynku osiąga teraz… od 233 KM do 338 KM w wersji XT! Będzie więc jeszcze lepiej, a nam pozostaje trzymać kciuki, że odświeżony model z czasem zawita również do europejskich salonów.
Zobacz nowe modele:
Subaru Crosstrek | Subaru Forester | Subaru Outback | Subaru Solterra