W miejskiej dżungli: nowe Subaru Forester
Szósta generacja Forestera stanowi odpowiedź nie tylko dla osób poszukujących solidnego auta z aspiracjami terenowymi, ale również dla tych, którzy potrzebują bezpiecznego i komfortowego środka transportu do codziennej jazdy. Forester świetnie poradzi sobie w lesie, ale równie dobrze odnajduje się w tętniącym życiem mieście.
Nowy Forester jest prawdziwym powiewem świeżości. Odważna, atrakcyjna stylistyka nie straciła swojego outdorowego charakteru (zobaczcie tylko załączone wyżej wideo), a jednocześnie lepiej niż kiedykolwiek wpisuje się w nowoczesny miejski krajobraz. Ma to także swój aspekt praktyczny – już na pierwszy rzut oka widać na nowo zaprojektowaną linię okien, która przekłada się na lepszą widoczność z wnętrza samochodu. Ta pozornie niewielka zmiana znacznie ułatwia orientację podczas manewrów parkingowych lub przy zmianie pasa. W nocy natomiast pole do popisu mają nowe reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, ułatwiające chociażby dostrzeżenie pieszych na skrzyżowaniach.
Zobacz więcej: Lista dealerów Subaru w Polsce | Samochody Subaru dostępne od ręki
Jedź i odpoczywaj
Poza ciekawą linią nadwozia, równie ważna w codziennych podróżach jest ergonomia wnętrza. Nowy Forester został opracowany tak, aby zapewnić kierowcy i pasażerom maksymalny komfort, nie tracąc przy tym nic ze swojej praktyczności. Wygodne fotele pierwszego rzędu są regulowane elektrycznie i mają funkcję pamięci ustawień. Ponadto, oba rzędy wyposażono w poduszki powietrzne i możliwość podgrzewania, a w przypadku kierowcy istnieje też możliwość regulacji podparcia odcinka lędźwiowego. Nawet jeśli przyjdzie Wam stać w miejskich korkach, możecie mieć pewność, że Wasze plecy będą pod odpowiednią opieką.
Przeprojektowana deska rozdzielcza stała się bardziej ergonomiczna. Jej centralnym punktem jest szybko reagujący, prawie 12-calowy ekran dotykowy Full HD obsługujący system informacyjno-rozrywkowy. Aby ułatwić dostęp do ulubionych funkcji, Forester 6. generacji oferuje bezprzewodową obsługę interfejsów Apple CarPlay i Android Auto. W panelu środkowym umieszczono z kolei bezprzewodową ładowarkę oraz porty USB typu A i C (takowe pojawiły się również w drugim rzędzie).
Czujne oko technologii
W dzisiejszych czasach, każdy samochód opuszczający fabrykę musi być wyposażony w nowoczesną technologię, dbającą o komfort i bezpieczeństwo użytkowników. Przy okazji powrotu z zakupów z torbami zajmującymi Wam ręce, docenicie fakt, że po raz pierwszy w Subaru zastosowano elektrycznie unoszoną tylną klapę, aktywowaną bezdotykowo, za pośrednictwem ruchu nogą pod tylnym zderzakiem.
Oczywiście, w przypadku nowego Forestera nie mogło zabraknąć też systemów wchodzących w skład rozwiązań EyeSight – to sztandarowa technologia Subaru, która teraz została ulepszona i wzbogaconego o dodatkowe funkcje. Wśród tych nowości, szczególnie przydatnych na co dzień, można wymienić szerokokątną kamerę jednoobiektywową i nowe przednie radary, które poprawiają skuteczność rozpoznawania przeszkód, np. rowerzystów i pieszych.
Jeżeli jesteśmy już przy kamerach, warto wspomnieć, że Forester otrzymał Multi-View Monitor, a więc układ kamer 360 stopni. Dzięki obiektywom z przodu, z tyłu oraz pod lusterkami, samochód na ekranie we wnętrzu pokazuje nam cały obraz otoczenia – pozwala to na bezpieczny przejazd nie tylko przez gęsty las, ale także na sprawne parkowanie na zatłoczonej miejskiej ulicy.
Sztywniejszy, pewniejszy, wygodniejszy
Dla poprawy dynamiki jazdy, nowy Forester może pochwalić się o 10% sztywniejszym podwoziem w porównaniu do poprzedniej generacji. Zmiany w konstrukcji foteli i ich mocowań zaowocowały z kolei zmniejszonym kołysaniem głowy pasażerów aż o 44%, co ogranicza zmęczenie kierowcy podczas dłuższej jazdy. W mieście – pełnym skrzyżowań i zakrętów, jest to szczególnie istotne ulepszenie.
Niezmiennym standardem w Foresterze jest stały napęd na wszystkie koła S-AWD, dzięki któremu jazda jest bezpieczniejsza i pewniejsza – nie tylko w gorszych warunkach pogodowych, ale również przy podjazdach czy pokonywaniu wszelkiej maści przeszkód i krawężników. Co oczywiste, 22-centymetrowy prześwit również daje nam sporo spokoju, bez znaczenia gdzie chcemy zaparkować nasze auto.
Podczas używania auta na co dzień szalenie istotne jest również zużycie paliwa. Nowy Forester napędzany jest układem zelektryfikowanym e-BOXER, wykorzystującym dobrze znany, solidny silnik spalinowy o pojemności dwóch litrów. Dzięki wsparciu energii elektrycznej z akumulatora, możemy znacznie ograniczyć zużycie paliwa, co najmocniej docenimy poruszając się właśnie po mieście. Wówczas najsilniej angażowany jest silnik elektryczny, mogący wykazać się przy każdym ruszeniu czy włączaniu się do ruchu.
Oczywiście, takiego łagodnego układu hybrydowego nie trzeba ładować, ponieważ Forestera sam „zdobywa” prąd dla silnika, konwertując energię kinetyczną z każdego hamowania. To spora zaleta. Ogromną wygodą jest także bezstopniowa przekładnia Lineatronic – poza zniwelowaniem konieczności ciągłego wciskania pedału sprzęgła, pozwala również na płynne nabieranie prędkości oraz uniknięcie szarpnięć typowych dla zmiany przełożeń w klasycznych „automatach”.
Słowem podsumowania – nowe Subaru Forester, SUV gotowy na każda przygodę, idealnie pasuje także do zatłoczonego miasta. Świetna widoczność, wygodne fotele, nowoczesne multimedia, zaawansowane systemy wspomagające jazdę czy napęd wspomagany przez elektrony – to tylko kilka argumentów, które wskazują na Forestera podczas poszukiwania rodzinnego SUV-a na każdą okazję.
Zobacz nowe modele:
Subaru Crosstrek | Subaru Forester | Subaru Outback | Subaru Solterra